Jak powrócić do zdrowego żywienia po Świętach?


źródło: http://remekdabrowski.blox.pl/resource/poswietach.jpg

Wszyscy myślą o tym, co jedzą pomiędzy Świętami a Nowym Rokiem, a powinni myśleć o tym, co jedzą pomiędzy Nowym Rokiem a Świętami.


Święta – cudowny czas spędzony w gronie najbliższych, czas świątecznych potraw, czas przepysznych wypieków, czas rozmów, czas siedzenia przy stole, czas rodzinnego świętowania, czas odpoczynku…


Niestety nie jest to dobry czas dla naszego zdrowia. Świąteczne, bogatokaloryczne potrawy (długo wyczekiwane przez nas), różnorodne wypieki, często też alkohol. Każdy chcę wszystkiego spróbować i najeść się pysznościami, które przecież najczęściej pojawiają się tylko raz w roku. Jednakże brak ruchu i nadmiar jedzenia (kalorii) = przyrost masy ciała (najczęściej wzrost w organizmie tkanki tłuszczowej).


Jak powrócić do zdrowego żywienia po Świętach? Oto moje rady:

1. Użyj mniejszych talerzy. Dlaczego w miejscach, gdzie możesz kupić jedzenie na wagę, talerze są takie ogromne? Nakładając jedzenie ciągle mamy wrażenie, że jest tego tak niewiele, przez co nakładamy więcej. Dlatego oszukaj trochę swoją głowę i użyj mniejszego talerza czy miski. Dzięki temu spożyjesz trochę mniej.

2. Nałóż sobie trochę mniej jedzenia. Lepiej zabrać dokładkę, niż na końcu jeść na siłę, ponieważ przeceniło się swoje możliwości.

3. Nie odczuwaj poczucia obowiązku zjedzenia wszystkich resztek. Nie chcesz wyrzuć jedzenia, więc wciskasz w siebie większą porcję ? Nie traktuj swojego żołądka jak kosza na śmieci. Jeśli masz nadmiar jedzenia to podziel się z innymi – przypominam o akcji „Podzielmy się” – tutaj możesz znaleźć miejsca, do których możesz zawieść jedzenie - http://podzielmysie.pl/jadlodajnie-2/

4. Jedz wolniej. Delektuj się jedzeniem. Potrzeba trochę czasu, aż informacja z pełnego żołądka zostanie przekazana do mózgu (do ośrodka sytości).

5. Ustal pory posiłków i nie podjadaj pomiędzy nimi. Daj czas swojemu organizmowi, by strawić. Pamiętaj, że regularność posiłków jest bardzo ważna.

6. Ogranicz słodkości. Zjedz jeden kawałek ciasta, a nie dwa, a najlepiej po prostu ustal sobie w ciągu tygodnia jeden lub dwa dni, kiedy możesz zjeść coś słodkiego. Nie jedz słodyczy codziennie.

7. Ruszaj się! Dość siedzenia. Im więcej aktywności tym lepiej 😉 Pójdź na spacer, na basen, poćwicz trochę w domu (w Internecie jest mnóstwo filmików, z których można korzystać), a może wybierz rower albo własne nogi jako transport do pracy zamiast samochodu ?


Nie czekaj ze zdrowym odżywianiem do Nowego Roku. Zacznij już teraz, już dziś! Jeśli wiesz, że samemu będzie Ci bardzo ciężko to nie bój się skorzystać z pomocy.

Wspólnie zadbamy o Twoje zdrowie.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright 2020 by Anna Sołyga

  • Biały Facebook Ikona
  • Biały Instagram Ikona